- [ HOME ] -

luni, 14 ianuarie 2008

La multi ani!

M-am întors cam târziu, dar m-am întors.

Cât am fost plecat am aflat că apartamentul meu din Floreşti, cu termen de predare decembrie 2007, încă nu e gata. Aşa că urmează zilele următoare o vizită inopinată la proprietarul-developer.

Am găsit ceva interesant despre Floreşti, cât am fost plecat:

Comuna Floresti se poate mandri ca este una dintre cele mai vechi asezari de pe teritoriul Romaniei. Prima descoperire care atesta popularea din vremuri stravechi a zonei este cea a unui topor de piatra din neolitic. Sapaturile din ultimii ani efectuate pe hotarul florestean de catre profesorii Attila Palko si N. Dunareanu au dus la descoperirea unei asezari omenesti din neolitic.

In perioada stapanirii romane, Florestiul se afla intre doua puternice centre militare - vechea Napoca (Clujul de azi) si Castrul "Ala Siliana", cu sediul la Gilau. Aceasta unitate de cavalerie romana, adusa in zona in anii 118-119 d. Hr., a stationat aici pana in secolul III al erei noastre, legatura intre el si centrul roman Napoca facandu-se prin Floresti. In anul 148, sub Antonius Pius se construieste castrul de piatra pe locul celui de pamant. In anul 1800 s-au gasit aici 1170 de monede romane de la Marc Aureliu, Filip Arabul. - pagina oficială a comunei Floreşti :)

Revin cu detalii despre apartament, de îndată ce rezolv ceva.

0 comentarii: